Ahmad Tarmimi pun berlakon pondan?

Ingat lagi tak pada IMUDA yang berlakon mak nyah dalam banyak siri drama dulu2. Ingat kan trend camtu dah berlalu. Rupa-rupanya zaman sekarang pun ada jugak trend lelaki menjadi pondan.

Mula2 Rusdi Ramli yang meletup dalam Jangan Pandang Belakang dan juga bekas hero Pendekar yang macho dan gagah perkasa. Huh, mula mula rasa cam tak percaya, tapi last last boleh terima jugak. Lepas tu Dato Jalaluddin Hassan yang supercool itu, huh, tak percaya jugak, tapi takpa lah jugak. Lepas tu Awie, hero Sembilu yang menjadi lagenda itu, huh, dunia ni dah tak betul kot, tapi tak pe jugak.

Last sekali... Ahmad Tarmimi Sarigar yang pernah jadi hero matinya seorang patriot pun berlakon watak pondan jugak..Oh ampun. Dunia dah nak terbalik ke? Lepas ni siapa lah pulak? Aku harap jangan la Aron Aziz cuba jadi, tak sesuai langsung.

Tolong lah kenapa semua lelaki-lelaki macho nak jadi pondan? Walaupun atas alasan kerja? ... Kenapa kita mahu tengok lelaki jadi perempuan? Mungkin kerana lelaki pondan atau mak nyah kalau melaram habis, kalah perempuan, malah dia jauh lebih cantik dari perempuan, sebab dia memang berniat betul-betul nak cantik macam perempuan. Bahkan saling tak tumpah perempuan tulenlah!

Tapi tolonglah, kepada lelaki yang tak sesuai untuk jadi pondan, janganlah jadi pondan, nanti orang boleh termuntah-muntah tau! Ya la, terlalu janggal sangat sampai dah tak boleh telan dah nie..

Well, apa pun inilah yang dikatakan seni, right? Seni adalah cermin sebenar apa yang berlaku dalam masyarakat. Orang2 seni memang unik dan kita hanya mampu mengkritik sahaja lah.

Golongan pondan memang telah wujud sejak dulu sampai hari ini, tak pernah-pernah pupus. Kadang-kadang orang pondan ni melawa sampai kalah perempuan. Cun habis. Ada yang secara semulajadi memang pondan dan ada juga yang buat-buat pondan.

Ada yang sanggup menjalani pembedahan untuk menukar jantina. Tepuk dada tanya lah selera. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...