Bersihkah air yang kita minum?

Air sangat penting. Badan kita adalah 70% air. Otak juga adalah terdiri dari bahan bendalir. Air bersih amat mustahak bagi manusia untuk hidup secara sihat. Periksalah air paip anda. Adakah ianya mengandungi klorin? Sudah pasti ada bukan? Kerana klorin adalah penyelesaian mudah untuk membersihkan air.

Tahukah anda apa itu klorin? Klorin adalah sejenis bahan peluntur yang digunakan untuk membunuh mikroorganisma dalam air seperti kuman taun dan sebagainya. Tetapi tahukah anda bahawa manusia juga adalah organisma, walaupun tidak semakro kuman, kita tetap organisma.

Jadi kita juga seolah olah memberi mudarat pada diri sendiri dengan meminum air yang bercampur klorin. Tahukah anda yang memasak sahaja tidak mampu menghapuskan klorin.

Maka tidak hairanlah kita bila kita selalu sahaja sakit, demam dan sebagainya kerana sistem tubuh kita telah menjadi lemah secara perlahan lahan dalam jangka masa yang panjang. Apa yang patut kita buat? Gunalah penapis air yang sesuai untuk menapis klorin.

Tunggu dulu. Klorin bukan saja masalah utam dalam air. Florida adalah masalah utamanya. Apa itu florida? Florida adalah bahan lebihan industri lombong fosfat. Florida digunakan sebagai racun lipas dan tikus. Dalam ubat gigi juga banyak florida. Tahukah anda florida menyebabkan IQ menjadi rendah? Mungkin ramai yang tak percaya kerana dah terbiasa dengan ubat gigi florida maka tak boleh lagi nak ubah. Tapi itulah hakikatnya.

Sedikit pelaburan akan memberi kesan kesihatan yang sebenarnya jauh lebih bernilai kepada kita. Bertindaklah segera jika anda sayangkan anak2 anda dan keluarga anda. Gunalah penapis air yang baik demi kesihatan anda dan keluarga di hari muka.

Untuk membeli penapis air secara online sila klik DAFTAR PG MALL Percuma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...