Krim payudara cara selamat membesarkan payudara


Salah satu perkara atau aspek kecantikan diri yang sering bermain di minda kebanyakan wanita adalah saiz atau bentuk payudara (buah dada) mereka. Percaya atau tidak, ramai wanita yang tidak berpuas hati dalam aspek ini? Payudara yang kecil boleh membawa kepada perasaan rendah diri, malu dan kurang yakin bila berdepan dengan pasangan.

Wanita yang payudaranya terlalu kecil atau bersaiz abnormal pastinya akan melihat wanita lain dengan perasaan iri hati. Keadaan ini bukan saja boleh menjejaskan cara mereka menjalani kehidupan dan juga apa yang mereka pakai, bahkan bagaimana mereka bertindak, contohnya seperti memencilkan diri dan tidak mahu bersosial dengan rakan. Mungkin mereka juga malu melakukan hubungan seks dengan suami sendiri.

Wanita yang tidak berpuas hati dengan payudara mereka sebenarnya hanyalah mahu membesarkan sedikit sahaja saiz payudara mereka ke tahap yang lebih ideal sedikit. Mereka mahu mempunyai bentuk tubuh yang membuat mereka berasa seksi dan menawan. Mereka mahu memiliki apa yang menjadi simbol kebanggaan wanita. Keinginan ini adalah sangat munasabah.

Masalahnya ialah mereka tidak mahu memilih kaedah pembedahan semata-mata mahu membesarkan payudara. Mereka bukan mahu jadi seperti artis Barat yang keterlaluan. Berbaloikah melakukan pembedahan membesarkan payudara? Soal hukum agama bagaimana?

Pembedahan payudara bukanlah pilihan yang realistik dan mudah bagi kebanyakan orang. Ia datang dengan pelbagai isu yang tersendiri. Pembedahan payudara biasanya mempunyai tempoh pemulihan yang panjang dan kadangkala menyakitkan. Tambahan pula tidak ada jaminan yang pembedahan payudarakan akan memberikan kesan yang terbaik dan memuaskan. Mungkin juga ada kesan sampingan yang berkenaan dengan kesihatan.

Bukan itu saja, pembedahan payudara lazimnya agak mahal kosnya dan berisiko dari aspek kesihatan tubuh. Kebanyakan orang ada yang beranggapan bahawa pembedahan payudara adalah satu-satunya cara yang ada untuk meningkatkan saiz payudara seseorang wanita. Itu adalah pandangan yang kurang tepat.

Adakah terdapat cara yang lebih selamat dan berkesan untuk membesarkan saiz payudara tanpa melibatkan pembedahan memasukkan silikon atau suntikan botox yang menyakitkan atau pam payudara yang pelik?

Jawapannya ya sudah pasti ada. Cara selamat membesarkan payudara ialah dengan urutan secara luaran dengan krim payudara yang khusus. Di Malaysia terdapat banyak pilihan krim payudara. Wanita harus mencari produk dari syarikat yang telah lama bertapak maju, berdedikasi dan sanggup menghabiskan masa yang tidak terkira banyaknya menguji produk mereka ke atas kaum wanita untuk memastikan bahawa ia memberi hasil sebagaimana yang mereka atau war-warkan. Yang paling penting, wanita perlu memilih kaedah yang semula jadi dan tiada kesan sampingan.

Atas keprihatinan ini maka terhasillah krim payudara FC, atau Firming Cream. Firming Cream dari syarikat BIO-ASLI adalah krim yang direka khusus untuk membantu wanita yang mahu meningkatkan saiz payudara mereka secara holistik dan lebih selamat tanpa pembedahan. 

Bahan-bahan Firming Cream BIO-ASLI adalah daripada herba asli dan bahan semula jadi. Tiada bahan-bahan yang berbahaya dan tentunya tidak ada hormon sintetik. Krim payudara seperti krim FC BioAsli yang sangat popular di Malaysia. Ia adalah krim yang dirumus khusus untuk mengembalikan semula keanjalan dan kemontokan payudara wanita. 

Kaedah urutan luaran adalah asas penggunaan FC. Ini bermakna tiada kesan sampingan yang merbahaya terhadap pemakai, jadi wanita tidak perlu bimbang tentang kesan-kesan sampingan penggunaan krim FC. 

Bahan-bahan utama untuk menghasilkan Krim payudara FC ialah ekstrak Commiphora Mukul, ekstrak Pueraria Mirifica, ekstrak buah Kigelia Africana, ekstrak opuntia fiscus-indica stem, ekstrak aloe vera, glycerine, minyak kelapa dara, pewangi, dan air RO. Semua bahan adalah berasaskan herba tumbuhan. krim Fc adalah semestinya halal, ia tidak ada campuran lemak haiwan atau bahan kimia merbahaya. 

Mari kita lihat serba sedikit bahan yang digunakan dalam menghasilkan krim payudara FC. 

Herba seperti commiphora sememangnya telah lama digunakan sebagai bahan asas dalam perubatan Ayurvedic. Commiphora diekstrak dari akar pohon Guggul (commiphora mukul) iaitu sejenis pohon renek yang selalu ditemui di India. Getah dari pohon Guggul ini telah lama digunakan dalam perubatan Ayuverdic India sejak kurun ke 6 sebelum masihi sebagai bahan meningkatkan metabolisme.

Dalam bidang teknologi kosmetik, penggunaan commiphora mukul resin telah menjadi satu perkara atau trend utama dalam menghasilkan "plumping effect". Ini kerana commiphora mukul ekstrak mampu merangsang lipogenesis (fatty asid synthesis) yang menyebabkan terbentuknya triglycerides yang membesarkan sel adipose, iaitu sel-sel lemak yang menimbulkan kesan kemontokan payudara tanpa melibatkan hormon.    

Bahan seterusnya yang ialah pueraria mirifica yang merupakan tumbuhan herba dari utara Thai yang mampu meniru tindakbalas hormon phytoestrogen. Seperti yang kita maklum, phytoestrogen adalah bertanggungjawab dalam membentuk dan membesarkan payudara wanita. Jadi penggunaan pueraria mirifica adalah satu perkara yang banyak dibuat oleh mana-mana syarikat yang menghasilkan krim payudara secara komersial.  

Kigelia Africana pula adalah tumbuhan dari Afrika yang mampu memberikan ketegangan pada kulit dengan memulih struktur kulit dan mengembalikan semula keremajaan kulit. Ia selalu digunakan dalam krim losyen penghadang matahari dan juga pelembab kulit.

BIO-ASLI telah menguji produk Firming Cream melalui ujian klinikal yang ketat untuk memastikan bahawa ia menghasilkan kesan terbaik dengan tahap kualiti tertinggi. Firming Krim sememangnya telah terbukti berkesan dalam banyak kajian dan sampel klinikal. Ia juga telah dipastikan selamat dari kesan sampingan yang buruk.  

Bahan yang digunakan untuk membuat krim FC adalah herba asli yang terpilih. Ia tidak menghasilkan bau tidak enak dan juga rasa kurang selesa atau melekit bila dipakai. Jadi wanita tidak perlu bimbang dengan pemakaian FC boleh menggangu rutin kehidupan yang aktif seperti bersukan dan aktiviti luar yang lain. Ia juga selamat untuk wanita mengandung, sudah berkahwin atau bujang. Cuma wanita yang sedang meyusu sahaja tidak digalakkan menggunakan krim FC.

Kaum wanita boleh menggunakan krim payudara FC secara konsisten tapi santai dan bersahaja melalui kaedah urutan. Krim payudar FC adalah mudah di bawa dalam beg tangan dan tidak mengambil ruang yang banyak. 

Ramai wanita yang telah menggunakan krim FC dan hasilnya adalah jelas dan memuaskan hati. Cubalah krim FC Bioasli hari ini. Insya-Allah, anda pada akhirnya akan memiliki bentuk payudara mantap yang selama ini anda hanya mampu bermimpi atau berangan-angan untuk mendapatnya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...