4 cara membesarkan payudara

Kecantikan itu adalah sesuatu yang subjektif, tetapi satu hakikat yang sukar dinafikan, saiz payudara yang besar mempunyai nilai yang tersendiri pada perspektif lelaki. 

Mereka yang tidak bernasib baik memiliki payudara yang besar pastinya tercari-cari kaedah untuk membesarkan lagi saiznya.

Terdapat beberapa kaedah untuk membesarkan payudara tanpa perlu menjalani pembedahan, walaupun kita harus akur yang kaedah pembedahan juga kini semakin maju dan canggih. 

Pilihan terletak di tangan anda. 

Jadi pertimbangkanlah sebaiknya samada anda mahu menggunakan kaedah senaman, herba, pil, krim atau pembedahan untuk membesarkan payudara anda kepada saiz yang lebih ideal.

Kaedah 1 : 
Senaman dan pemakanan

Kaedah Senaman.

Pumping. Mungkin anda fikir senaman pumping adalah senaman untuk membesarkan otot lengan sahaja, tetapi sebenarnya ia juga mengakttifkan otot pektoral, sejenis otot di bahagian dada. Otot pektoral yang diaktifkan dengan pumping akan menguatkan dan membesarkan otot sokongan buah dada lalu menyebabkan buah dada kelihatan lebih montok dan menonjol. Sebagai bonus, otot lengan juga akan lebih tegap dan kuat. Mulakan dengan pumping sederhana sekitar 3 ke 15 kali setiap hari mengikut kemampuan anda. Jika anda sudah terbiasa dan selesa, tambahkan lagi mengikut kemampuan.

Kaedah 2 
Tingkatkan pengambilan estrogen.

Estrogen ialah hormon yang membentuk buah dada semasa wanita akil baligh. Hormon ini menjadi semakin kurang pada usia akhir remaja iaitu sekitar usia 18 ke 19 tahun. Jika anda sudah melepasi usia ini, anda boleh menyokong bekalan estrogen anda melalui pemakanan makanan yang kaya dengan estrogen seperti susu kacang soya, tauhu, soya dan tempe. Pil pembesaran payudara biasanya dihasilkan dengan ekstrak estrogen yang diambil dari sumber tumbuhan dan juga herba.

Kaedah 3
Tingkatkan berat badan secara sihat.

Jika anda berdiet dan melakukan senaman secara ekstrem sehingga anda menjadi terlalu kurus, buah dada akan turut mengalami impak yang tidak baik. Pemakanan secara sihat dan seimbang sebenarnya bagus untuk membesarkan saiz payudara anda. Dalam kebanyakan kes, sekiranya anda mengandung, buah dada akan membesar secara semulajadi.

Kaedah 4 dan lain2

Penyelesaian kaedah kosmetik seperti pembedahan, implan dan sebagainya. 

Gunakan krim payudara 

Kaedah paling mudah, tanpa risiko. Ia sekadar kosmetik tetapi untuk perhatian, kaedah ini paling baik. 
Gunakan payudara tiruan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...