Cara melambatkan klimax



Masalah pancutan pramatang memang agak biasa terjadi bagi pengantin baru atau juga pasangan yang dah lama bersama. Masalah ini lebih memberati kepada pihak lelaki kerana lelakilah yang menjadi nakhoda pelayaran. Dalam istilah kesihatan, keadaan ini dipanggil "premature ejaculation" iaitu pancutan pra matang.

Ianya adalah suatu keadaan di mana air mani terpancut sedangkan lelaki itu belum lagi PUAS atau mahu berhenti. Bila air mani sudah keluar, maka dayungan tidak lagi dapat dibuat kerana kemaluan lelaki biasanya akan menjadi LEMBIK bila air mani sudah keluar. Akibatnya hubungan terpaksa di hentikan di separuh jalan. Pada masa yang sama pihak perempuan belum pun lagi merasa puas.

Pengantin lelaki yang tidak ada pengalaman dalam hubungan seks biasanya amat ghairah untuk memuaskan isteri pada malam pertama. Pada masa yang sama dia juga akan mempunyai masalah yang utama iaitu air mani yang terpancut terlalu cepat. Pancutan pra matang, suatu keadaan di mana minda masih mahu bersetubuh tapi kemaluan sudah lembik kerana air mani sudah terpancut keluar.

Maka akibatnya pihak isteri akan merasa frust, kecewa dan tidak puas hati, seolah olah dia hanya di permainkan sahaja. Jangan biarkan ini terjadi pada anda, ok. Jangan kecewakan isteri anda. Jangan jadi suami yang lembik, nanti isteri akan curang dan mencari lelaki lain!

Hal ini biasanya berlaku adalah kerana pengantin lelaki biasanya amat teruja, orang muda yang ghairah. Maklumlah akan dapat apa yang selama ini di idam idamkan. Ada sesetengahnya yang tidak ada apa apa persediaan dari segi batin. Maksud persediaan ialah mempersiapkan dari segi ketahanan batin iaitu kemampuan untuk memuaskan isteri di malam pertama kelak.

Maka apabila tiba saat saat yang ditunggu, pengantin lelaki membuat persembahan yang mengecewakan. Isteri terus diterkam dengan gelojoh. Buka baju dan kain, terus jer tuju kat benda tu. Akibatnya? Baru dua tiga tujahan dah klimaks. Air mani dah terpancut. Isteri baru jer nak panas. Ini tidak sepatutnya berlaku. Hubungan seks adalah perkara yang mustahak untuk memuaskan wanita. Jika gagal lelaki itu, maka dia sebenarnya tidak menunaikan tanggungjawabnya dengan sempurna dan baik.

Biasanya lelaki ni bila dah kahwin barulah mereka sedar tinggi atau rendahnya langit itu. Jika di zaman remaja mereka selalunya menonton vcd lucah dan sering berkhayal bab seks. Ada yang terlalu kuat nafsunya hingga terpaksa pula melepaskan hajat dengan melakukan "masturbasi" iaitu melancap menggunakan tangan. Mulanya sekadar suka suka sahaja, tapi akhirnya menjadi tabiat dan ketagihan yang susah untuk di tinggalkan.

Akibatnya ada yang melakukan perbuatan melancap pada kadar yang agak tinggi hingga sampai tahap setiap hari melakukannya. Natijahnya bila berkahwin, zakar mereka akan menjadi terbisa dengan pancutan secara melancap. Pancutan secara bersetubuh pastinya berlainan kerana ia adalah pancutan secara semulajadi bila lelaki merasa puas. Melancap pula kebiasaannya hanya singkat sahaja sudah terpancut air mani. Bila sudah terbiasa melancap, agak sukar untuk zakar bertahan lama bila betul betul bersetubuh, iaitu bila kekuatan sebenar zakar amat di perlukan. Hal ini adalah salah satu punca berlakunya keadaan pancutan pra matang.

Perkahwinan sepatutnya menjadi perkara paling bahagia bagi lelaki dan wanita. Namun ada juga lelaki yang menghadapi masalah untuk bertahan lama di ranjang. Akibatnya isteri menderita batin.

Bagi lelaki yang cepat tewas, bila dah kahwin, mereka ini tidak dapat perform. Kenapa? Sebab dah biasa melancap dan air mani dah biasa terpancut dengan cepat. Maka hubungan seks dengan isteri akan terjejas. Mereka akan sering cepat keluar air mani dan isteri pula merasa tidak puas hati kerana suami terlalu cepat "pancit". Jika dibiarkan tanpa rawatan, isteri akan stress. Akibatnya adalah pertengkaran daripada hal hal yang kecil menjadi krisis yang besar.

Jadi ada baiknya di cari ubat atau kaedah penyelesaian yang sesuai supaya keadaan hubungan rumahtangga boleh kembali pulih dan isteri kembali ceria.

Tongkat Ali di katakan mampu menambah tenaga kelelakian anda. Hasilnya memang terbukti berkesan. Tongkat Ali ada di jual dalam bentuk pil atau juga popular dalam bentuk minuman. Namun anda mestilah berhati hati agar tidak menjadi terlalu bergantung pada Tongkat Ali setiap kali hendak melakukan hubungan seks. Malahan, sesetengah minuman Tongkat Ali ada di campur sedikit dadah. Jadi, carilah Tongkat Ali yang asli.

Selain kaedah ubatan, kaedah senaman dan teknik pernafasan juga boleh dilakukan oleh lelaki. Dengan amalan senaman, oksigen akan dapat mengalir ke seluruh tubuh dengan lebih lancar dan badan akan menjadi lebih cergas. Bila tubuh ringan, hubungan seks juga akan lebih mantap kerana anda dapat "perform" dengan lebih baik. Senaman Kegel adalah terbukti baik untuk memantapkan zakar lelaki.

Anda perlu tahu bilakah saat genting yang mana anda akan klimax. Bila detik itu hampir tiba, tariklah nafas dalam-dalam dan cuba tenangkan diri. Bila perasaan sudah reda barulah meneruskan semula dayungan. Anda perlu lakukan dengan betul kerana jika terlambat sedikitpun anda tak akan mampu lagi memberhentikan klimax.

Selain kaedah itu, antara ubat yang baik dan berkesan power ialah VCO Power 31 dari BioAsli. Ia bertindak meghilangkan rasa sensitif pada hujung zakar lalu membolehkan lelaki mampu bertahan lebih lama bila bersama isteri.

4 comments:

Anonymous said...

http://wanitanafsu.blogspot.com/

wadud145 said...

saya nak oder ubat nie boleh tak?saya dari brunei reply.

MKA said...

saya pun nk order...


_____________________
www.tahanpancut.com

menjejak cahaya said...

cmne nk bli ubt ni??